Axians ser till att arbetet flyter bättre med ServiceNow

Utveckla ert företag – inte er IT-komplexitet

Växande företag trivs när team får möjlighet att samarbeta produktivt. Axians kan ge dig er verktyg och den support ni behöver för att få ut mesta möjliga av ServiceNows Now-Plattformen – arbetsflödeslösningen som effektiviserar processer. Vårt team av experter (tvåspråkiga på svenska och engelska) hjälper er att integrera, digitalisera och automatisera befintliga arbetssätt, så att ni kan bli ett mer agilt och innovativt företag.

Nyfiken på hur mycket ni kan uppnå när Axians är er partner för att implementera ServiceNow?

Silos av system, data och team hämmar produktiviteten. Men med rätt partner kan ni skapa den bästa arbetsmiljön för era expanderande team. Med vårt stöd kan ni maximera den fulla kraften i Now-plattformen för att ansluta ert IT-landskap, ge medarbetarna möjlighet att samarbeta och skapa effektivare arbetssätt som driver affärstillväxten.

Allt samtidigt som kostnaderna hålls så låga som möjligt.

Effektiviserad serviceverksamhet

När ett företag expanderar snabbt kan det leda till en komplex väv av fragmenterade system och ineffektiva manuella lösningar. Med Axians och ServiceNow kan ni bygga en robust tjänstekatalog, hantera utmaningar med tjänstemappning och automatisera manuella uppgifter. Allt samtidigt som ni förstår affärsnyttan med att dela upp kostnaderna mellan affärsenheterna.

Förbättra medarbetarnas upplevelse

För att förbli produktiva måste ni skapa en miljö som gör det möjligt för medarbetarna att arbeta smartare. Ni kanske vill aktivera självbetjäning för de anställda. Det är viktigt att ni följer reglerna när ni gör det. Axians och ServiceNow kan hjälpa er att skapa en säker och givande resa för era anställda.

  • Hantera livscykelhändelser som onboarding och offboarding, på flera avdelningar och platser.
  • Behåll insynen för att säkerställa säkerhet och efterlevnad i alla team.
  • Öka medarbetarnöjdheten med förenklad åtkomst till tjänster på intuitiva instrumentpaneler.

Öka kundnöjdheten med serviceportaler

På Axians är vi experter på att reda ut teknisk komplexitet, så att ni kan hålla kunderna nöjda och skapa fler tillväxtmöjligheter. Genom att använda Now-plattformen fullt ut kan vi hjälpa er att nå dit.

Fatta smartare beslut om kundupplevelsen med genomgående datavisibilitet i realtid.

Koppla samman människor, system och data för att snabbt och i stor skala kunna svara på kundernas behov.

Skydda data och möjliggör etiska affärsmetoder för att skydda era kunder och ert rykte.

Få kontroll över er IT-miljö och förbättra säkerheten

Att hålla sig säker är en utmaning när ni inte har kontroll över era processer. Axians kan hjälpa er att använda Now-plattformen fullt ut. Då får ni ett helikopterperspektiv över ert landskap och förstår hur ni kan ta kontroll.

  • Synlighet i realtid över alla data, risker och hot på en enda plattform gör det lätt att förstå säkerhetsutmaningar.
  • Stöd med proaktiv riskhantering innebär att dina team kan ta kontroll över förebyggande processer.
  • Automatiserad hotdetektering innebär att säkerhetsproblem flaggas för tidig lösning.

Bakom varje bra upplevelse finns ett bra arbetsflöde

Med hjälp av Now-plattformen kan ni få ert växande företag att fungera smidigt. Vår expertsupport ger er möjlighet att få ut mesta möjliga av er investering i Now-plattformen. Ni kommer att effektivisera och ansluta arbetsflöden och förbättra ert befintliga IT-landskap – förbättra smidigheten och öka produktiviteten.

Att hålla sig konkurrenskraftig i den snabbt föränderliga digitala eran är en utmaning. Speciellt när ert företag expanderar i snabb takt. Ni kan integrera er infrastruktur på en enda plattform för att ge både anställda och kunder en modern, enhetlig upplevelse.

  • Gör tekniken friktionsfri och intuitiv med digitala arbetsflöden
  • Demokratisera innovation, driv effektivitet och frigör produktivitet
  • Öka flexibiliteten i verksamheten och gör data tillgängliga överallt
  • Uppgradera gemensamma tjänster, minska antalet olika verktyg och automatisera aktiviteter
  • Förenkla verksamheten genom gemensamma mönster och färdigheter
  • Utnyttja en leverantörspipeline som ger fördelar för hela företaget

 

Vi är dedikerade till att förändra arbetslivet och engagerade i att ge er möjlighet att använda Now-plattformen fullt ut. Här är några exempel på vad vi har åstadkommit:

Portrait of a happy Axians engineer in the lab, sitting next to 3D printer and smiling at camera.

Förändrade arbetsflöden för en stor medieorganisation i Sverige

Axians och ServiceNow hjälpte till att förbättra medarbetarnas upplevelse genom att:

  • Effektivisering av felrapportering och service av utrustning för att stödja produktiv användning av mötesrum
  • Säkerställa att befintliga processer är helt integrerade med ServiceNows strategi och arkitektur
  • Förbättra användarupplevelsen av HR-tjänster för att minimera tidsåtgången för repetitiv administration

Förenklad leverans av HR-tjänster till ett bygg- och utvecklingsföretag baserat i Sverige

Axians hjälpte företaget att effektivisera sin HR genom att:

  • Framgångsrik integrering av HR-processer i ServiceNow HR Service Delivery

  • Automatisera rutinuppgifter – ge både chefer, medarbetare och ledare möjlighet att utföra uppgifter på ett effektivt sätt

  • Tillhandahålla digitala verktyg som hjälper HR-chefer att leverera rätt tjänster till medarbetarna

Förbättrade processer för konfigurationshantering för en svensk skogsägare

Tillsammans hjälpte Axians och ServiceNow företaget att förbättra kontrollen över sina processer genom att:

Stödja integrationen av en enda databas för konfigurationshantering för att säkerställa enhetlighet

Säkerställa att teamen har den insyn som krävs för att genomföra kvalitetskontrollprocesser på ett konsekvent sätt

Optimera ärendehantering för servicehantering för att öka effektiviteten

Axiansexperter jobbar med ServiceNow

Använde vår egen expertis för att sömlöst integrera ServiceNow i Axians

Vår omfattande förståelse för vad expanderande team behöver från ServiceNow kommer från implementeringen av plattformen i vår egen verksamhet. Vårt team av experter ledde övergången genom att:

  • Effektivisera och automatisera IT-processer för att uppnå stora effektivitetsvinster
  • Implementera smartare, ändamålsenliga hanteringsverktyg för att förbättra servicekvaliteten
  • Minska tidsåtgången för både fakturering och innovation

Kontakta oss idag och inled ett samtal