Digitalisera och automatisera era affärsprocesser med ServiceNow
Digitalisering av affärsprocesser pratas det om i de flesta organisationer idag. Vi använder ServiceNow som plattform för att digitalisera våra egna och våra kunders affärsprocesser och är experter på att få plattformen att fungera på ett kostnadseffektivt sätt över hela sin livslängd. 2024 blev ServiceNow även erkänd som ledare i den första Gartner® Magic Quadrant™ för AI-applikationer inom IT Service Management.
Din IT-partner inom helhetslösningar och Service Management
På Axians är vi specialister inom områden som Customer Service Management (CSM), IT Service Management (ITSM), IT Operations Management (ITOM), och Human Resource Service Delivery (HRSD). Vi tillhandahåller licenser, konsulter, förvaltningsteam och utför agila projekt (bl. a. SCRUM/SAFE) samt har ett utvecklingsteam som stöttar våra kunder efter deras behov. Skulle ni vilja se över befintliga processer kan vi stötta er genom att utföra s.k. hälsocheckar där vi undersöker era befintliga arbetsflöden och föreslår förbättringsförslag. Vi hjälper gärna er hela vägen från utformning av arbetsprocess till kravhantering, iterativ utveckling, driftsättning och förvaltning.
”Teamet från Axians har varit lösningsorienterade och lyhörda för våra behov som kund. Det har varit ett sådant samarbete som man alltid hoppas på, men sällan får.”
Utvecklingsledare för HR och projektansvarig hos kund
Kom igång snabbt med våra specialister inom ServiceNow
På Axians har vi svenska certifierade ServiceNow-utvecklare och arkitekter. Hos oss jobbar även en av få personer i Europa som är ServiceNow Certified Master Architect.
Med vår väl inarbetade metodik är vi experter på att arbeta hela vägen från vision till förvaltning och hjälper er minska tiden från uppstart till go live.
Kontakta oss så hjälper vi er!
Varför ServiceNow?
Upptäck hur ServiceNow kan effektivisera och förbättra din verksamhet. Med ServiceNow IT Service Management (ITSM) kan ni organisera och optimera era IT-processer, medan Customer Service Management (CSM) förbättrar kundrelationer och kommunikation. Human Resource Service Delivery (HRSD) erbjuder stöd för hela anställningscykeln, och IT Operations Management (ITOM) ger full insyn i er IT-infrastruktur. Hantera även era IoT-enheter effektivt med ServiceNow Connected Operations. Klicka vidare för att läsa mer om hur ServiceNow kan hjälpa er att nå era mål.
-
Effektiviserad tjänsteleverans med ServiceNow som plattform
Med ServiceNow IT Service Management (ITSM) får ni tillgång till en kraftfull plattform som hjälper er att organisera och effektivisera era IT-processer.
-
Förbättrade kundrelationer med ServiceNow som plattform
Med ServiceNow Customer Service Management (CSM) får ni en kraftfull plattform som förbättrar era kundrelationer och effektiviserar er kundkommunikation.
-
Bättre visibilitet i er IT-infrastruktur med ServiceNow
ServiceNow IT Operations Management (ITOM) erbjuder en fullvärdig lösning för att automatiskt upprätthålla er CMDB (Configuration Management DataBase) med korrekt information.
-
Förbättra on- och offboarding av personal med ServiceNow
ServiceNow Human Resource Service Delivery (HRSD) är en kraftfull plattform som erbjuder stöd för er HR-funktion.
-
Hantera dina IoT devices med ServiceNow
Med ServiceNow Connected Operations får du stöd för hanteringen av ”IoT Devices” (Internet of Things-enheter).
-
Optimera användningen av digitala tillgångar
Software Asset Management (SAM) är som vår personliga kataloghållare för mjukvara – en strategisk lösning för att optimera användningen och hanteringen av våra digitala tillgångar.
-
Kundreferens Ett nytt sätt att jobba med personalärenden
Implementera en helt ny struktur för personalärenden under komplexa förhållanden och på begränsad tid. Det var utmaningen som väntade Axians när ett av världens ledande företag inom sitt område behövde en partner för att installera sitt nya HR-system.ServiceNow kundreferens som case -
Kunskapsbank 5 enkla tips för dig som jobbar med ServiceNow
Vi erbjuder konkreta tips för att förbättra användningen av ServiceNow-plattformen. Börja med att granska er strategiska roadmap för att säkerställa att ni uppnår era mål och justera planen vid behov. Det är också viktigt att utvärdera de funktioner ni redan har i plattformen och hur ni kan använda dem mer effektivt för att maximera nyttan.Ta del av våra rekommendationer inom ServiceNow
Kontakta oss!
Har du ett projekt? En fråga? Är du intresserad av våra lösningar? Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt.