Vi vässar er verksamhet med hjälp av specialister, processer & ServiceNow
Digitalisering av affärsprocesser pratas det om i de flesta organisationer idag. Vi använder ServiceNow som plattform för att digitalisera våra egna och våra kunders affärsprocesser och är experter på att få plattformen att fungera på ett kostnadseffektivt sätt över hela sin livslängd. 2024 blev ServiceNow även erkänd som ledare i den första Gartner® Magic Quadrant™ för AI-applikationer inom IT Service Management.

Vi är specialister inom ServiceNow
Vårt team av certifierade specialister inom ServiceNow, inklusive en ServiceNow Certified Master Architect, digitaliserar och automatiserar arbetsflöden för att skapa effektivitet och frigöra tid och resurser. Våra tjänster täcker ITSM, ITOM, CSM och HRSD med skräddarsydda implementationer och långsiktig förvaltning. Genom att integrera teknik och processer med ServiceNow och använda plattformens AI-stöd, levererar vi bättre insikter, automatisering och smidiga användarupplevelser. Axians är med er från analys och design till implementering och vidareförvaltning, vilket gör er organisation redo för framtidens möjligheter.


Axians är experter på ITIL
Vi är stolta över att vara en av få auktoriserade ITIL-utbildare i Sverige med över 10 års erfarenhet. Genom vår djupa kunskap inom ITIL och processutveckling hjälper vi er att bygga strukturer som fungerar i praktiken. Vi anpassar lösningar efter era behov, oavsett om det handlar om att förbättra tjänsteleveranser, utveckla en modern ServiceDesk eller optimera portföljhantering. Vi kombinerar expertkunnande med era unika förutsättningar för att skapa effektiva lösningar. Med hjälp av automatisering och verktyg som ServiceNow framtidssäkras processer. Med Axians får ni en helhetslösning; från vägledning och utbildning till implementering och långsiktig uppföljning.
”Teamet från Axians har varit lösningsorienterade och lyhörda för våra behov som kund. Det har varit ett sådant samarbete som man alltid hoppas på, men sällan får.”
Utvecklingsledare för HR och projektansvarig hos kund

Skapa exceptionella kundupplevelser med ServiceNow Customer Service Management (CSM)
I dagens konkurrensutsatta marknad är det avgörande att inte bara möta kundernas förväntningar, utan att överträffa dem.


Anmäl dig till vårt kommande event i Stockholm
Hur kan ni kombinera kostnadseffektivitet med minskade risker i er IT-verksamhet? Och hur tar ni er från effektivitet till framgång? På vårt event i Stockholm den 8 april bjuder vi in till två inspirerande sessioner där vi tillsammans med experter från Axians och ServiceNow går igenom hur ni kan optimera och framtidssäkra er organisation med hjälp av ServiceNow.
Kontakta oss så hjälper vi er!
Varför ServiceNow?
Upptäck hur ServiceNow kan effektivisera och förbättra din verksamhet. Med ServiceNow IT Service Management (ITSM) kan ni organisera och optimera era IT-processer, medan Customer Service Management (CSM) förbättrar kundrelationer och kommunikation. Human Resource Service Delivery (HRSD) erbjuder stöd för hela anställningscykeln, och IT Operations Management (ITOM) ger full insyn i er IT-infrastruktur. Hantera även era IoT-enheter effektivt med ServiceNow Connected Operations. Klicka vidare för att läsa mer om hur ServiceNow kan hjälpa er att nå era mål.
-
Effektiviserad tjänsteleverans med ServiceNow som plattform
Med ServiceNow IT Service Management (ITSM) får ni tillgång till en kraftfull plattform som hjälper er att organisera och effektivisera era IT-processer.
-
Förbättrade kundrelationer med ServiceNow som plattform
Med ServiceNow Customer Service Management (CSM) får ni en kraftfull plattform som förbättrar era kundrelationer och effektiviserar er kundkommunikation.
-
Bättre visibilitet i er IT-infrastruktur med ServiceNow
ServiceNow IT Operations Management (ITOM) erbjuder en fullvärdig lösning för att automatiskt upprätthålla er CMDB (Configuration Management DataBase) med korrekt information.
-
Förbättra on- och offboarding av personal med ServiceNow
ServiceNow Human Resource Service Delivery (HRSD) är en kraftfull plattform som erbjuder stöd för er HR-funktion.
-
Hantera dina IoT devices med ServiceNow
Med ServiceNow Connected Operations får du stöd för hanteringen av ”IoT Devices” (Internet of Things-enheter).
-
Optimera användningen av digitala tillgångar
Software Asset Management (SAM) är som vår personliga kataloghållare för mjukvara – en strategisk lösning för att optimera användningen och hanteringen av våra digitala tillgångar.
-
Kundreferens Ett nytt sätt att jobba med personalärenden
Implementera en helt ny struktur för personalärenden under komplexa förhållanden och på begränsad tid. Det var utmaningen som väntade Axians när ett av världens ledande företag inom sitt område behövde en partner för att installera sitt nya HR-system.ServiceNow kundreferens som case -
Kunskapsbank 5 enkla tips för dig som jobbar med ServiceNow
Vi erbjuder konkreta tips för att förbättra användningen av ServiceNow-plattformen. Börja med att granska er strategiska roadmap för att säkerställa att ni uppnår era mål och justera planen vid behov. Det är också viktigt att utvärdera de funktioner ni redan har i plattformen och hur ni kan använda dem mer effektivt för att maximera nyttan.Ta del av våra rekommendationer inom ServiceNow

Kontakta oss!
Har du ett projekt? En fråga? Är du intresserad av våra lösningar? Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt.
-
Vi vässar er organisation med hjälp av experter, processer och ServiceNow
-
Fokus på våra tjänster och kunskaper inom ServiceNow
-
Fokus på processutveckling, ITIL och tjänsteutveckling
-
Auktoriserade utbildningar inom ITIL
-
Portföljhantering: effektiv planera, prioritera och genomförande
-
Tjänster inom ServiceNow
-
Kompetensområden