Skräddarsydd ITIL-utbildning

På plats hos er, hos oss eller på valfri plats

Vi håller kurs för er, antingen i era lokaler eller i våra. Vill ni vara någon annanstans än hos oss eller hos er så finns alla möjligheter. Här finns möjligheter att skräddarsy kursupplägget efter vad som passar just er bäst i kombination med våra erfarenheter om vilka upplägg som fungerar bäst.

Vi kan även ordna med uppföljande workshopar i anslutning till kursen för att verkligen maximera nyttan och ge er en raketstart på er ITIL-resa eller processarbete. Vi har gjort det i praktiken och inte bara teorin och kan därmed gå in på praktiska exempel som passar just för er verksamhet och era utmaningar i anslutning till kursen. Hör av er för upplägg och offert.

Vad som ingår i kursen:

  • ITIL 4 Foundation
  • ITIL Certifiering inkl. certifieringsgaranti
    Ett extra certifieringstillfälle om man missar
  • 2 dagars ITIL 4 utbildning
  • ITIL Kursmaterial
  • Övrig efter överenskommelse

Boka kurstillfälle för ITIL 4 Foundation Certifiering

Fyll i nedan formulär för att boka ett tillfälle som passar er.

Målgrupp

Vem ska gå kursen?

  • För dig som vill lära dig grunderna och språket i ITIL
  • För dig som vill certifiera dig i ITIL 4
  • För dig som vill lära dig mer om process- och tjänsteutveckling (ITSM)
  • För dig som arbetar inom IT
  • För dig som vill ha en övergripande förståelse för tjänsteorientering och processorientering inom IT.
  • För dig som innehar en roll som exempelvis processledare eller tjänsteansvarig
  • För dig som idag leder, beställer, kravställer eller förvaltar IT
Certifiering

ITIL 4 Foundation certifiering

  • ITIL® 4 Foundation förbereder dig för en certifiering i ITIL 4
  • ITIL 4 certifikatet är ett av världens mest eftertraktade IT-certifiering
  • Inga förkunskaper krävs
  • Certifieringen består av: 60 min provtid, 40st flervalsfrågor, för lyckad certifiering krävs 65% (26st) rätt

Kursinnehåll

ITIL 4 Foundation – kursplan

  • Kursintroduktion

    • Schema och agenda
    • Mål
    • Examination
    • ITIL 4
    • ITSM i en modern värld
  • Nyckelkoncept för tjänsteorientering

    • Organisation
    • Gemensamt skapande av värde
    • Tjänsteleverantör och konsument
    • Tjänster och produkter
    • Tjänsteförhållanden
    • Verktyg och garanti
  • De fyra dimensionerna

    • Management
    • Organisation och människor
    • Information och teknologi
    • Partners and leverantörer
    • PESTLE
    • Värdeströmmar och processer
  • ITIL Service Value System

    • Möjligheter, krav och värde
    • Vägledande principer
    • Styrning och ledning
    • Arbetssätt
    • Ständiga förbättringar
    • Tjänsters värdekedja
  • ITIL Practices

    • Generella arbetssätt
    • Arbetssätt för tjänster
    • Tekniska arbetssätt
  • Summering och övningsprov

    • Mål
    • Examination
    • Utvärdering
    • Använd din kunskap